![]() XHost |
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink. |
Nr. MECTS: 46481/1/29.09.2010
Ministerul Educației, Cercetării Nationale
FORMULAR DE
APLICAȚIE
Numele instituției: COLEGIUL TEHNIC
EDMOND NICOLAU
Adresa completă: str. CAMPULUI nr.
II/2, CLUJ NAPOCA
Nr. de telefon/fax 0264 402040
Site și adresă poștă electronică: enicolaucj.ro/ctenicolau@yahoo.com
Persoană de contact:STOIAN LENUȚA, profesor,
tel.0745361503
e-mail:lenuta_stoian@yahoo.com
B.
INFORMAȚII DESPRE PROIECT
B.1. Titlul proiectului:Promovăm
democrația participativă
B.2. Categoria cetățenie democratică-proiect interjudețean
C.
REZUMATUL PROIECTULUI
Proiectul Promovăm democrația participativă își propune desfășurarea de activităti
extracurriculare cu caracter trandisciplinar ( concursuri, simpozioane,
work-shop-uri) care să încurajeze formarea spiritului civic și implicarea în
viața socilă și în procesul democratic prin voluntariat activ la nivelul
elevilor de liceu.
Numărul de elevi
implicați este de 180, câte 20 din fiecare instituție parteneră.
Activitățile
proiectului:
1.
Formarea
echipei de implementare a proiectului
2.
Selecția
elevilor care vor face parte din grupul țintă al proiectului
3.
Concurs
de prezentări Power-Point, referate și eseuri pe tema Problematica
europeană-problematica tineretului;
4.
Înființarea,
în fiecarea școala parteneră, a clubului Promovăm democrația participativă;
5.
Organizarea
work-shop-ului Dezbateri pe
problematica europeană
6.
Diseminarea
rezultatelor proiectului
Parteneri:
Partener 1. Colegiul Tehnic Alexandru Roman,Aleșd, jud. Bihor
Partener 2. Liceul Ortodox Episcop Roman
Ciorogariu-Oradea, jud. Bihor
Partener 3. Colegiul National Simion
Barnutiu,Simleul Silvaniei, jud. Salaj
Partener 4. Colegiul Tehnic Miron Costin, Roman, jud. Neamt
Partener 5. Colegiul National Vasile Lucaciu,Baia Mare, jud. Maramures
Partener 6. Colegiul Tehnic Costin N.
Nenitesu, Craiova, jud. Olt
Partener 7. Colegiul Tehnic , Tarnaveni, jud.
Mures
Partener 8. Liceul Tehnologic Alexandru Borza,
Cluj Napoca, jud. Cluj
D.
PREZENTAREA PROIECTULUI
D.1. Argument justificare, context
In contextul sintagmei promovata
de Consiliul Europei Educatia pentru o cetatenie democratica proiectul își
propune să creeze, la nivel regional, un model de parteneriat educational
pentru o democratie participativa.
Elevii grupului țintă se vor
familiariza cu principiile și demersurile care au stat la baza construcției
europene și își vor forma atitudini pozitive spre a manifesta toleranță, toleranță,
acceptare, prietenie, armonie în interacțiunile lor.
Prin activitățile desfășurate se
va urmări înțelegerea de către elevi a faptului că pot fi parteneri egali în
învățare, muncă, acțiuni comunitare și activități creative-recreative și se vor
oferi experiențe noi, indispensabile în formarea lor ca viitori cetățeni activi
și responsabili ai comunității europene.
D.2. Obiectivul principal
Obiectivul
principal al proiectului constă în
promovarea cooperării și a
competiției în vederea asigurării unei educații democratice de calitate, ca
parte componentă a procesului de învățare.
.
D.3. Obiectivele specifice ale
proiectului sunt:
1. Educarea
tinerilor liceeni pentru cunoașterea mecanismelor integrării și pentru istoricul inițiativelor, proiectelor și
etapelor UE;
2. Dezvoltarea
unor competențe de exersare/aplicare a
unor practici democratice în școală și în comunitate;
3. Dezvoltarea
unor abilități de viață pentru formarea personalității și conduitei unui bun
cetățean european;
4. Îmbunătățirea
vieții comunității prin promovarea conceptului și practicii voluntariatului.
5.
Socializarea
și îmbogățirea experienței personale a elevilor.
6.
Dezvoltarea
capacității de relaționare și de muncă în echipă a elevilor.
D.4. Descrieți grupul țintă
căruia i se adresează proiectul
D.5. Durata proiectului
Decembrie 2012-iunie 2013
D.6. Descrierea activităților (trebuie să conțină informațiile de mai jos
pentru fiecare activitate)
Titlul activității |
Perioada de desfășurare |
Locul desfășurării |
Participanți |
Descrierea activității |
Responsabil-responsabili |
Beneficiari |
Modalități de evaluare |
Formarea echipei de management la
nivelul proiectului si a echipelor de
implementare/scoala partenera |
Dec. 2012-ian. 2013 |
Colegiul Tehnic Edmond Nicolau/scoli partenere |
directori și cadre didactice din școlile partenere |
Se va constitui echipa
de implementare a activitatilor proiectului la nivelul fiecarui partener; Se va constitui echipa
de management a proiectului; Se va întocmi metodologia de selecție a elevilor care vor face parte
din grupul țintă, se va elabora: Regulamentul oficial al concursului Problematica europeană-problematica, se va stabili
programul și conținutul simpozionului Promovăm democrația participativă și se va
realiza un plan de monitorizare, evaluare și diseminare a proiectului. |
Adina Turcu Stoian Lenuta |
Elevi, cadre didactice |
Postarea pe site-ul fiecarei instituții partenere a rezultatelor acestei
activități: componența echipei de
implementare a proiectului, metodologia de selecție a elevilor și
planul de monitorizare, evaluare și diseminare a proiectului. |
Selecția elevilor care vor face parte din grupul
țintă al proiectului |
Dec. 2012 |
În cadrul fiecărei instituții partenere |
elevi, cadre didactice, echipa de implementare a proiectului |
Se va organiza selecția
elevilor care vor reprezenta grupul țintă; pentru selecție se va respecta
metodologia selecției. Rezultatele selecției la nivelul parteneriatului vor
fi publice pe site-ul fiecărei școli partenere. |
Echipele de implementare a proiectului/echipa de management |
Elevii |
Respectarea metodologiei și formarea grupului țintă cu elevi din clasele
IX-XI; postarea pe site-ul fiecarei instituții partenere a rezultatelor
acestei activități. |
Concurs de prezentări Power-Point, referate și eseuri pe tema
Problematica europeană-problematica tineretului |
Martie 2013-este o
propunere!!!! |
Colegiul Tehnic Edmond Nicolau-este o propunere!!!! |
elevi, cadre didactice, echipele de implementare a proiectului |
Pe baza regulamentului(cadrul general, obiectivele concursului, criterii
de evaluare, stabilirea componenței comisiilor de concurs pentru cele trei
secțiuni: prezentări PP, referate, eseuri) se va desfășura concursul. Toate materialele vor face parte din
portofoliului proiectului Promovăm democrația participativă, portofoliu ce poate fi valorificat în activitatea
educațională. |
Echipele de implementarare a proiectului/ echipa de management a proiectului |
Elevii , cadre didacticd |
Respectarea regulamentului și postarea pe site-ul fiecarei instituții
partenere a rezultatelor acestei activități, imagini din timpul desfășurării
concursului. |
Înființarea, în fiecare școala parteneră, a
clubului Promovăm democrația participativă |
Febr. 2013 |
În cadrul fiecărei instituții partenere |
elevi, cadre didactice, echipele de implementare a proiectului |
În vederea promovării educatiei
democratice și în scopul asigurării sustenabilității proiectului se va
înființa in fiecare școală parteneră clubul Promovăm democrația participativă. Fiecare club își va elabora un program în scopul implicării acestuia în acțiuni de diseminare a informațiilor
europene cu ocazia diverselor evenimente locale la nivel rural și urban. |
Echipele de implementare a proiectului/ echipa de management a proiectului |
Elevii, comunitatea locală |
Respectarea caracterului voluntar al programului și postarea pe site-ul
fiecarei instituții partenere a rezultatelor acestei activități |
Organizarea work-shop-ului Dezbateri pe problematica europeană |
Mai 2013-este o
propunere!!!!! |
Colegiul Tehnic Edmond Nicolau-o propunere!!!!! |
elevi, cadre didactice, echipele de implementare a proiectului |
Se vor realiza
dezbateri pe 5 teme ale
problematicii europene: Invățământul european, Proiecte europene, Valori românești
valori ale patrimoniului european, Cultura românească - cultură europeană,
Voluntariatul și promovarea spiritului de întrajutorare. Toate materialele dezbaterilor vor reprezenta
conținutul portofoliului Promovăm democrația participativă, portofoliu ce poate fi valorificat în activitatea
educațională. |
Echipele de implementare a proiectului/ echipa de management a proiectului |
elevi, cadre didactice,
părinți, reprezentanti ai comunitătii |
Postarea pe site-ul
fiecărei scoli partenere a temelor care s-au dezbatut in cadrul work-shop-ului |
Diseminarea rezultatelor proiectului |
Dec.2012-iunie 2013 |
în cadrul fiecărei
instituții partenere |
elevi, cadre didactice,
părinți |
Se va disemina proiectul prin diferite mijloace: articole mass-media, interviuri
și reportaje televizate, conferință de presă |
Echipele de implementare a proiectului/ echipa de management a proiectului |
Elevi, cadre didactice, parinti, comunitatea locala |
postarea pe site-ul fiecarei instituții partenere a rezultatelor acestei
activități |
D.7. Descrieți rezultatele așteptate ca urmare a implementării proiectului,
precum și metodele de evaluare a acestor rezultate
Rezultatele așteptate:
· de elevi selectați ce fac parte din grupul țintă
· Portofoliul proiectului
· Postarea pe site-ul fiecarei instituții partenere a rezultatelor acestei activități
· Stimularea interesului elevilor și a cadrelor didactice de a se implica în activități extracurriculare care promovează educația democratică;
· Îmbunătățirea imaginii școlii prin complementaritatea activității educative cu acțiuni cu caracter democratic.
Metodele de evaluare ale
rezultatelor sunt:
· fișe de feedback pentru elevi în scopul determinării gradului de îmbunătățire a imaginii școlii prin complementaritatea activității educative cu acțiuni cu caracter civic, democratic;
D.8. Prezentați modalitatea de
evaluare și indicatorii de evaluare ai proiectului
Modalitatea de evaluare:
-elaborarea trimestriala de rapoarte intermediare ale proiectului în
scopul evaluării implementării
proiectului și a evaluării progresului proiectului;
-elaborarea raportului final în scopul evaluării
sumative și a stabilirii gradului de
succes a proiectului.
Principalii indicatori de
evaluare ai proiectului sunt :
-indicatori
cantitativi:
-indicatori calitativi:
o
procentul de opinii ale elevilor care și-au exprimat
satisfacția de a fi membru al grupului
țintă;
o
procentul de opinii ale cadrelor didactice care și-au exprimat satisfacția de a fi
participat la activitățile proiectului.
-indicatori de eficiență:
-indicatori
de realizare:
-indicatori
de impact:
-
D.9. Arătați care sunt
beneficiarii direcți și indirecți ai proiectului
Beneficiarii direcți și
indirecți sunt:
Beneficiarii direcți:
Beneficiari indirecți:
D.10. Arătați cum veți asigura
continuitatea /sustenabilitatea proiectului
Continuitatea
proiectului va fi asigurată prin:
-activitati de promovare
directă prin intermediul solicitantului, a partenerilor și a beneficiarilor direcți
și indirecți;
-funcționarea cluburilor
Promovăm democrația participativă
-prin funcționarea cluburilor
ca nuclee democratice pentru elevii de la alte institutii de învățământ de
stat și particular;
Viabilitatea și continuarea proiectului se va baza în mare măsură și pe
publicarea și difuzarea produselor identificabile; acestea vor fi puse la
dispoziția întregii comunități și vor veni în sprijinul celor interesați de
informații pe teme de educație democratică.
D.11. Menționați activitățile de
promovare/mediatizare și de diseminare pe
care intenționați să le realizați în timpul implementării proiectului și după
încheierea acestuia
D.12. Specificați care sunt
partenerii implicați în proiect și arătați în ce constă parteneriatul cu
comunitatea locală, cu altă școală și/sau cu o firmă/companie locală sau
organizație, dacă este cazul (cel mult o pagină)
Coordonatorul proiectului este
Colegiul Tehnic Edmond Nicolau Cluj Napoca
Parteneri:
Colegiul Tehnic Alexandru
Roman,Aleșd, jud. Bihor
Liceul Ortodox Episcop Roman Ciorogariu-Oradea, jud. Bihor
Colegiul National Simion
Barnutiu,Simleul Silvaniei, jud. Salaj
Colegiul Tehnic Miron Costin,
Roman, jud. Neamt
Colegiul National Vasile
Lucaciu,Baia Mare, jud. Maramures
Colegiul Tehnic Costin N.
Nenitesu, Craiova, jud. Olt
Colegiul Tehnic , Tarnaveni, jud.
Mures
Liceul Tehnologic Alexandru Borza, Cluj Napoca, jud. Cluj
Partenerii sunt implicați în:
·
pregătirea proiectului : consiliere referitoare la impactul
pe care activitățile proiectului îi ajută pe elevi, în
vederea formării de atitudini
responsabile față valorilee promovate în cadrul
proiectului:
Ø Responsabilizarea
morală și socială a elevului și familiei;
Ø Implicarea
activă in viața comunității specifice;
Ø Promovarea
valorilor democrației europene și a respectului față de valorile și principiile
construcției și funcționării UE
Ø Decizie
corectă, asumată
Ø Cinstea,
generozitatea și sprijin necondiționat
Ø Voluntariat
activ și implicare in viața socială și in procesul democratic
Ø Asumarea
responsabilităților
·
implementarea proiectului: furnizare de metode
educaționale moderne de tip e-learning dar și face to face interactiv care au drept scop îndeplinirea obiectivelor
proiectului;
·
monitorizare , evaluare și diseminare: partenerii vor participa la monitorizare și vor analiza următoarele aspecte:
§ desfășurarea
activităților conform programării lor;
§ evoluția
nivelului de competențe achiziționate de către elevi; se va face pe baza feedback-ul direct
obținut de la elevi;
Partenerii se vor
implica în procedurile de evaluare specifice fiecărei activități, respectiv:
§ evaluarea dezbaterilor privind activitățile cluburilor, propuse a se desfășura(observarea si notarea ideilor
dezbătute, chestionar de evaluare, număr de participanți la dezbateri tematice,
conținutul dezbaterilor, concluziile
dezbaterilor);
§ evaluarea conferinței de presă: monitorizarea si evaluarea întrebărilor
și răspunsurilor.
De asemenea se vor implica în evaluări interne pentru a
concluziona :
§ în ce măsură proiectul
și-a atins obiectivele;
§ în ce măsură atingerea
acestor obiective poate fi atribuită în mod direct proiectului;
§ în ce măsură proiectul
s-a desfășurat conform planificării propuse în formularul de aplicație.
La finele proiectului se
va implica în realizarea evaluării
finale referitoare la îndeplinirea obiectivului general al proiectului.
E.
DEVIZ ESTIMATIV PENTRU 2011
Nr.
crt. |
Descrierea cheltuielilor |
Fonduri proprii |
Finanțare solicitată MECTS 2012 RON |
Total sumă RON |
Finanțări anterioare pe același proiect (anul 2011) |
||
Surse proprii |
MECTS |
TOTAL 2011 |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
F. ALTE INFORMAȚII DESPRE
APLICANT
a. Tipul unității de învățământ:Colegiul Tehnic Edmond Nicolau
b. Număr total cadre didactice: 32
c. Numărul elevilor înmatriculați:495
d. Numărul cadrelor didactice participante la proiect : 6
e. Numărul elevilor participanți la proiect : 20
f. Numărul claselor/ cercurilor participante la proiect și tipul/profilul
acestora-elevi din clasele IX-XII
g. Participări anterioare la alte
programe/proiecte (dacă au existat alte participări, enumerați mai jos titlurile
proiectelor, perioada de desfășurare și finanțatorul)
1. Web și educație- Proiect
lingvistic COMENIUS I 2006-2007
2. Bussines step by
step-Proiect de parteneriat școlar COMENIUS-2006-2008
3. Tehnical and
lingiustic skills at European level in multimedia field-Leonardo da Vinci
mobilități-2007-2008;
4. Zurück in die Zukunft- Grundtvig-2009-2011
5. Ökotransfer -
protecția mediului și dezvoltarea durabilă în învățământul
profesional-Leonardo da Vinci-2009-2011
6. Împreună pentru voi-proiect județean, proiect de
caritate-proiect înscris în campania Școala care dăruiește organizată de ECDL
România; finanțare proprie prin sponsorizări ale părinților.
G.
INFORMAȚII DESPRE POTENȚIALII PARTENERI
G.2.
Colegiul
Tehnic Alexandru Roman,Aleșd, jud. Bihor
a. Adresa completă : Aleșd, str.
Ciocârliei nr. 4
b. Nr. de telefon/fax :
0259342332
c. Adresă poștă electronică /Site: liceualesd@yahoo.com
d. Persoană de contact Valeria
Vasile, director
Liceul
Ortodox Episcop Roman Ciorogariu-Oradea,
jud. Bihor
a. Adresa completă : Oradea, str.
Republicii nr. 48
b. Nr. de telefon/fax :
0259411906
c. Adresă poștă electronică /Site: lic.ort.oradea@gmail.com
d. Persoană de contact Dorina
Sacaian, director adjunct
Colegiul
National Simion Barnutiu,Simleul Silvaniei, jud. Salaj
a. Adresa completă : Simleul Silvaniei,
str. 1 Decembrie 1918 nr. 49/b
b. Nr. de telefon/fax :
0260678235/0260678372
c. Adresă poștă electronică /Site: cnsb_simleu@yahoo.com
d. Persoană de contact Costelas Ioan
Cristian, director
Colegiul
Tehnic Miron Costin, Roman, jud. Neamt
a. Adresa completă : Roman, str. M.
Eminescu nr. 5-7
b. Nr. de telefon/fax :
0233744403
c. Adresă poștă electronică /Site: ctmcroman@yahoo.com
d. Persoană de contact Antoniu
Adriana, profesor
Colegiul
National Vasile Lucaciu,Baia Mare, jud. Maramures
a. Adresa completă : Baia Mare, str.
Culturii nr. 2
b. Nr. de telefon/fax :
0262216277/0262211943
c. Adresă poștă electronică /Site: lucaciu@lucaciu.multinet.ro
d. Persoană de contact Petreus
Giorgiana, profesor
Colegiul
Tehnic Costin N. Nenitesu, Craiova, jud. Olt
a. Adresa completă : Craiova, str. Pascani
nr. 9
b. Nr. de telefon/fax :
0351411568
c. Adresă poștă electronică /Site: nenitescudj@yahoo.com
d. Persoană de contact Drăguț
Simona, profesor
Colegiul
Tehnic , Tarnaveni, jud. Mures
a. Adresa completă : Tarnaveni, str.
Republicii nr. 30
b. Nr. de telefon/fax :
0365424528/0265446003
c. Adresă poștă electronică /Site: colegiul_tveni@yahoo.com
d. Persoană de contact Csiszar
Maria Eugenia, director
liceul
Tehnologic Alexandru Borza, Cluj
Napoca, jud. Cluj
a. Adresa completă : Cluj Napoca, str.
Alexandru Vaida Voevod nr. 57
b. Nr. de telefon/fax :
0264414673/0264414726
c. Adresă poștă electronică /Site: alexborza@gmail.com
d. Persoană de contact Baciu Rodica,
profesor
H.
În cazul în care nu va exista posibilitatea de finanțare MECTS, doresc ca
proiectul să fie inclus în CAE:
a. DA
b.
NU